26 września 2021

Fulfilment – kiedy sprawdzi się najlepiej?

Branża eCommerce rozwija się dynamicznie i stawia przed sprzedawcami coraz to nowsze wyzwania. Aby nadążyć za rosnącymi wymaganiami klientów, czasem trzeba skorzystać z pomocy specjalistów. Właśnie takie wsparcie oferują usługi fulfilment. Dowiedz się, na czym polegają i w jakich wypadkach warto je wdrożyć.

Fulfilment – co to jest?

Fulfilment oznacza kompleksową obsługę procesów logistycznych sklepu internetowego przez zewnętrznego operatora. Obejmuje to takie działania, jak magazynowanie, zarządzanie asortymentem, kompletowanie zamówień, pakowanie, wysyłka, a nawet obsługa zwrotów i reklamacji. Niektóre firmy, takie jak Forceful, oferują także usługi dodatkowe. Jest to między innymi przywracanie wartości uszkodzonym produktom czy też spersonalizowane opakowanie.

Korzyści, jakie daje fulfilment

Outsourcing procesów logistycznych niesie ze sobą wiele korzyści. Główną zaletą jest ograniczenie comiesięcznych kosztów, jakie generuje sklep internetowy. Na czym pozwala zaoszczędzić fulfilment?

  • Wynajmie magazynu. Operator udostępnia własną nowoczesną przestrzeń przechowywania, która w dodatku jest elastyczna. Dzięki temu nie ryzykuje się strat związanych z niewykorzystanym miejscem w magazynie.
  • Zatrudnianiu pracowników. Rekrutacja i szkolenia to długie, uciążliwe procesy. Zespół firmy fulfilment jest już wyspecjalizowany i może od ręki zapewnić profesjonalną obsługę.
  • Dostawach i wysyłkach. Firmy kurierskie oferują znacznie bardziej korzystne stawki magazynom działającym na dużą skalę.
  • Materiałach do pakowania. Efekt skali oddziałuje także na hurtownie kartonów, taśm i folii.
  • Zwrotach i reklamacjach. Kompletowanie zamówień przebiega sprawnie i bezbłędnie, dzięki czemu unika się sytuacji, w której klient otrzymuje inne produkty, niż zamówił.

Kolejną ważną korzyścią, jaką zapewnia to rozwiązanie, jest budowanie pozytywnej i trwałej relacji z konsumentami. Sprawne działanie magazynu gwarantuje minimalizację pomyłek, a dzięki wydłużonym godzinom pracy wysyłka jest możliwa nawet tego samego dnia.

Warto wspomnieć także o oszczędności czasu, jaką zapewnia fulfilment. Dzięki przekazaniu całej fizycznej obsługi sklepu zewnętrznej firmie, przedsiębiorca zyskuje przestrzeń na rozwój biznesu. Może wtedy zająć się tworzeniem nowej strategii marketingowej, optymalizacją procesów finansowych czy też nawiązywaniem relacji biznesowych.

Kiedy warto wdrożyć fulfilment?

Rozwiązanie to może sprawdzić się na każdym etapie rozwoju firmy. W przypadku zakładania e-sklepu pomoc specjalistów od logistyki może okazać się konieczna. Podobnie jak w sytuacji, w której istniejąca już firma odnotowuje nagły wzrost sprzedaży i nie radzi sobie już z samodzielną obsługą wysyłek. Dla dużych firm takie rozwiązanie również może przynieść znaczne korzyści. Nowoczesne firmy fulfilment dysponują innowacyjnymi systemami informatycznymi, które pozwalają na optymalizację wszystkich procesów.

Magazyny fulfilment są dostosowane do przechowywania zróżnicowanego asortymentu. Korzystają z nich zarówno firmy z branży fashion, beauty, RTV i AGD, jak i producenci suplementów diety czy zabawek dla dzieci. Jedyne ograniczenie stanowią gabaryty oferowanych produktów.

Artykuł powstał przy współpracy z partnerem serwisu.

Powiązane treści