30 stycznia 2021

Ochrona urządzeń mobilnych – ubezpieczenie telefonu

Jakiekolwiek uszkodzenie telefonu wiąże się z dużym stresem i kosztami. Tym bardziej, że na rynku pojawiają się coraz bardziej zaawansowane i nowoczesne modele. Części do nich nie są tanie, a autoryzowane serwisy często nie uznają gwarancji. Co robić, by uniknąć wysokich opłat za naprawę? Warto zainteresować się ubezpieczeniem telefonu lub podobną usługą ochrony aparatu.

Od uszkodzenia jeden krok

Pomimo zastosowania wytrzymałych materiałów i wysokiej jakości komponentów, telefon bardzo łatwo można uszkodzić albo wręcz całkowicie zniszczyć. Wystarczy upadek z niewielkiej wysokości na twarde podłoże czy zalanie. Pęknięta obudowa, potłuczony wyświetlacz czy szkiełko od aparatu mogą wyprowadzić z równowagi. Szczególnie w przypadku smartfonów służbowych. Nieraz urządzenia mobilne mogą popsuć się także w podróży. Nagła i często bezpowrotna utrata danych może być początkiem wielu kłopotów. Dobrze jest ubezpieczyć telefon, aby nie martwić się ewentualnymi awariami.

Czy ubezpieczenie telefonu faktycznie warto wykupić?

Z pozoru wykupienie ubezpieczenia telefonu wydawać się może niepotrzebnym wydatkiem. Zakładamy, że nic się nie wydarzy. Przecież zazwyczaj dbamy o to, by smartfon leżał w bezpiecznym miejscu. Staramy się chować go do torebki czy kieszeni zamykanej na suwak. Jednak w pośpiechu zwykle zostawiamy go na oczach dzieci, wkładamy do kieszeni spodni czy bluzy, skąd łatwo może się wysunąć. Nawet zainwestowanie w szkło hartowane na ekran albo etui ze specjalną technologią amortyzującą wstrząsy nie zawsze ochronią przed uszkodzeniami. Dodatkowe zabezpieczenie w postaci ubezpieczenia naprawdę może być ostatnią deską ratunku przed dużymi wydatkami.

Porównując całkowity koszt nowego telefonu lub smartfona z wyższej półki, to cena ubezpieczenia naprawdę nie jest wygórowana. Dodatkowo usługi naprawy nierzadko są tak drogie, że większość rozważa zakup nowego modelu urządzenia. Wymiana wyświetlacza, szybki w telefonie czy baterii wcale nie musi być kosztowne właśnie dzięki ubezpieczeniu.

A co z gwarancją?

Gwarancja może okazać się niewystarczająca, gdy oddamy do autoryzowanego serwisu nasz telefon do naprawy. Zwykle specjaliści odmawiają usługi, ponieważ stwierdzają uszkodzenie mechaniczne, a nie wadę urządzenia. Można się odwołać od takiej decyzji, jeżeli uszkodzenie mogło mieć związek ze słabą jakością materiałów. W rzeczywistości rzadko kiedy konsumenci znają swoje prawa lub je wykorzystują z powodu długotrwałych procesów czy nerwów z nimi związanych. Dlatego ubezpieczenie telefonu może uwolnić nas od niepotrzebnych stresów związanych z naprawą.

Jak skutecznie chronić telefon?

Warto postawić na cztery sprawdzone metody. Pierwsza z nich to założenie szkła hartowanego na ekran, które chroni przed rysami i pęknięciami. Następnie należy dobrać wytrzymałe etui na obudowę. Trzecią opcją jest przyczepienie do telefonu smyczy ze specjalną torebką, by uniknąć sytuacji wypadnięcia smartfona z kieszeni czy torebki. Ostatnią opcją jest właśnie ubezpieczenie telefonu lub usługa ochrony, jaką oferuje coraz więcej podmiotów na rynku.

Materiał sponsorowany.

Powiązane treści