Niewiele jest miejsc tak uniwersalnych, jak centrum handlowe. Warszawa i inne duże miasta oferują klientom coraz więcej. Obiekty kojarzą nam się z wygodnymi zakupami, licznymi usługami, rozrywką i dobrą gastronomią. Potencjał takich miejsc jest jednak znacznie większy.
Atrakcje dla młodszych i starszych
Zarządcy obiektów handlowych z roku na rok oferują coraz więcej. Zależy im na tym, aby odwiedzająca takie miejsce rodzica spędzała jak najwięcej czasu w konkretnym obiekcie. Same zakupy i usługi nie są aż tak atrakcyjne. Kino i restauracja to także scenariusz, którego klienci nie chcą powielać w nieskończoność. Stąd regularnie organizowane koncerty, konkursy z nagrodami, a nawet wydarzenia sportowe, które można śledzić na licznych ekranach. Centrum handlowe w Warszawie to także możliwość spotkania z osobowością telewizyjną, celebrytą, influencerem, osobą zajmującą się dubbingiem. Ofertę kieruje się zarówno dla dzieci, jak i dorosłych odwiedzających.
Nowatorskie wystawy tematyczne
Patrząc na to, co oferują duże powierzchnie handlowe można mieć wrażenie, że sporo pomysłów jest powielanych. Jak przełamać monotonię i jednocześnie zapewnić rozrywkę bardziej wartościową? Doskonałym pomysłem są wystawy tematyczne. Taka forma może przyjmować różną postać. Najczęściej prezentuje się galerie artystycznych zdjęć bądź grafiki związane z konkretnymi zagadnieniami. Całości towarzyszą opisy, dzięki którym odwiedzający mogą pogłębić swoją wiedzę na dany temat. Okazuje się, że taka forma rozrywki świetnie wpisuje się w centrum handlowe. Warszawa i inne miasta stawiają więc na wystawy, które poszerzą ich portfolio handlowo – usługowe.
Zaangażowanie w tematy globalne
Choć niewiele osób poza specjalistami analizuje ten temat, każde centrum handlowe w Warszawie buduje swój wizerunek. Nie jest to typowa „świątynia konsumpcji” tylko miejsce, które chce być ważne na mapie konsumenckich wyborów. W jaki sposób pokazać klientom, że nie jesteśmy obojętni na to, co nas otacza? Wystawa tematyczna może być taką manifestacją zaangażowania w to, co ważne. Zdjęcia lub grafiki pokazujące istotne problemy dotykające Ziemię to przyczynek do dyskusji na sprawy, które powinny wszystkich dotyczyć. Klienci galerii handlowej chętnie obejrzą także wystawy inspirowane niezwykłymi miejscami, pięknymi obiektami czy zagadnieniami, związanymi z nauką i historią.
Niskie nakłady i pozytywny odbiór
Czym różni się wystawa tematyczna od eventu, koncertu lub spotkania ze znaną osobą? Na pewno nakładami finansowymi, potrzebnymi do jej zorganizowania. Zdjęcia lub grafiki wymagają jedynie wolnej przestrzeni. Nie każde centrum handlowe w Warszawie dysponuje dodatkową aulą. Jednak do tego typu prezentacji nadają się nawet alejki handlowe. Wystarczy grafiki rozwiesić na przesuwanych stojakach, aby móc dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Można je przenosić w inne miejsca, układać w różne kompozycje, grać faktem, że to mobilne instalacje. Organizacja wystawy nie wymaga zatrudnienia konferansjera, dodatkowych efektów specjalnych, rozdawania prezentów. To forma kameralna, która wśród odwiedzających centrum handlowe jest odbierana bardzo pozytywnie.
Nowoczesne obiekty handlowe mają ogromny potencjał. Do powszechnie znanych i lubianych wydarzeń masowych warto co jakiś czas dokładać wydarzenia kulturalne. Dzięki temu można doczekać się opinii miejsca wartościowego i przyjaznego kulturze.
Artykuł gościnny.